فرایند مارکتینگ در هادص

سرتیتر مطالب

فرایند مارکتینگ

یکی از خدمات هادص به مشتریان خود، مشاوره، برنامه ریزی و اجرای مارکتینگ جهت توسعه بازار کسب و کارهاست. تعریف مارکتینگ در هادص به نوع متفاوتی ارائه شده است، پس از بررسی اولیه کسب و کار و عارضه یابی، با مشخص شدن مشکلات مجموعه تمام اسناد بالادستی حوزه مارکتینگ بازنویسی می شود که شامل:

  1.  سند جامع تحقیقات بازار
  2.  پروپوزال اولیه
  3.  مارکتینگ پلن
  4.  سند جامع شبکه های اجتماعی
  5.  سند کنترل مارکتینگ

با تکمیل اسناد اولیه پس از مشخص شدن پرسونا، حجم بازار و راهکارهای بازاریابی، تیم کاری مارکتینگ اختصاصی پروژه تشکیل شده و اقدامات اولیه آغاز می شود.

در مرحله اول جذب ۱۰ مشتری اول در دستور کار قرار می گیرد. با طراحی و فعال سازی کانال های اصلی فروش، تبلیغات شروع شده و جمع آوری اطلاعات از تمام مراحل کار انجام و بر پایه فیدبک های ۱۰ مشتری اول و همچنین تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، بهینه سازی در دستور کار قرار می گیرد.

در مرحله بعد فرآیند مذکور برای ۱۰۰ مشتری آتی تکرار شده و گزارشی تحت عنوان بهینه سازی با رویکرد توسعه سیستم و بازار به کارفرما ارائه می شود تا بر پایه اطلاعات واقعی میزان سرمایه گذاری آتی بر پایه میزان رشد سیستم تخمین زده شود.

در ادامه به بررسی جزئی خدمات این حوزه پرداخته می شود.

سئو (SEO)

یکی از خدمات شاخص هادص که بر پایه اسناد بالادستی، استراتژی برند و محدودیت های بازار به بهینه ترین شکل ممکن انجام می شود، افزایش رتبه وبسایت کارفرما در کلمات کلیدی موثر توسط بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آن پیج و آف پیج برپایه متد های مختلف می باشد. لازمه این امور ایجاد اصلاحات فنی در وبسایت (که توسط تیم فنی مجموعه انجام می شود) و همچنین تولید محتوای صحیح با شناخت کامل از الگوریتم های رتبه دهی گوگل می باشد.

این تولید محتوا در صفحات محصولات، صفحه دسته بندی و صفحات مجله کسب و کار در حجم و تعداد مورد نیاز کسب و کار ایجاد خواهد شد.

شبکه های اجتماعی

همزمان با تمام فعالیت ها، توجه جدی به هدایت ترافیک کاربران از صفحات مجازی به وبسایت کارفرما نیز در دستور کار قرار گرفته و تولید محتوای تخصصی در قالب محتواها تصویری، چندرسانه ای، پادکست و … با بالاترین کیفیت ممکن انجام خواهد شد. یکی از نکات جذاب در هادص توجه به اصول و قواعد علمی در نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی می باشد حال آنکه بسیاری از کسب و کارها به سادگی از کنار این موضوع عبور می کنند.

یکی از پربازده ترین روش ها در این امر تولید محتوا پیروی از قیف های جذب مشتری و فروش می باشد که می بایست با دقت تمام در تک تک محتواهای تولید شده پیاده سازی شود.

برگزاری کمپین های ۳۶۰

برگزاری کمپین های بازاریابی مختلف که معمولا با اهداف متفاوتی از جمله آگاهی از برند، تولید سرنخ های فروش، وفادار سازی و مسئولیت اجتماعی و … برگزاری می شود یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارها علی الخصوص در بازارهای رقابتی می باشد. در مجموعه هادص با درک صحیح از جایگاه کسب و کار و شرایط بازار کمپین های دیجیتال و فیزیکی مناسب برای کسب و کار با بهینه ترین هزینه ایجاد و سپس فرآیند تحلیل، اصلاح و تست جهت رسیدن به حداکثر بهینه سازی انجام خواهد شد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization)

یکی از تخصصی ترین فعالیت های در هادص بهینه سازی نرخ تبدیل می باشد. در این حوزه پس از بررسی نتیجه تمام تحلیل ها، تیم CRO مجموعه وارد عمل شده و با طراحی تست های دوگانه و چندگانه مختلف اقدام به بهینه سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری در تمام کانال های کسب و کار می نماید.

بازاریابی B2B

یکی از خدمات جذاب هادص بازاریابی B2B برای مشتریان است. آنچنان که ذکر شد پس از ایجاد اسناد بالادستی و ایجاد تیم اختصاصی پروژه، تیم بازاریابی B2B جهت ایجاد درآمد سریع تر برای کسب و کار، شروع به رایزنی با پارتنرهای بالقوه کرده و با برگزاری جلسات متعدد نسبت به ارائه ظرفیت های کسب و کار به آنها اقدام می نماید.

در هادص تمام اقدامات انجام شده از مرحله برنامه ریزی تا نتایج جلسات متعدد و نرخ موفقیت آنها ثبت، تحلیل و در قالب گزارش به کارفرما ارائه خواهد شد.